حجم دهی لب ها و هر آنچه که لازم است بندانید

حجم دهی لب‌ ها یکی از روش‌های زیبایی است که باعث افزایش حجم و زیبایی لب‌ها می‌شود. امروزه یکی از روش‌های رایج افزایش حجم لب، استفاده از فیلرهای درمی(پوستی) قابل تزریق است. انواع مختلفی از فیلر های درمی وجود دارند که می‌توانند به لب و اطراف دهان تزریق شوند اما رایج‌ترین فیلر ها حاوی موادی شبیه به اسید هیالورونیک هستند. اسید هیالورونیک به‌طور طبیعی در بدن یافت می‌شود و می‌تواند به افزایش حجم لب‌ها کمک کند. به این فیلرها گاهی فیلرهای اسید هیالورونیک هم گفته می‌شود. نوع دیگری از فیلرها، فیلرهای کلاژن است که کمتر متداول هستند. روش‌های جدیدتر، ایمن‌تر بوده و اثرات آن‌ها طولانی‌تر است. تزریق یا پیوند چربی راه‌های دیگری برای افزایش حجم لب هستند اما کمتر رایج‌اند، تأثیرات متفاوتی دارند و عوارض جانبی زیادی دارند.

استفاده از فیلرهای اسید هیالورونیک در حجم دهی لب ها

فیلر های اسید هیالورونیک می‌توانند شکل، ساختار و حجم لب‌های شمارا بهبود بخشند. تأثیرات آن به‌طورمعمول حدود شش ماه طول می‌کشد و بعدازآن تزریقات بیشتری نیاز است تا حجم لب‌های شما حفظ شود. چندین فیلر اسید هیالورونیک در بازار موجود است، شامل:
Restylane, Restylane-L, Restylane Silk
Juvederm Ultra, Juvederm Ultra Plus, Juvederm Volbella XC
Belotero Balance
HylaForm
Elevess
Prevelle Silk
تمامی این محصولات به‌صورت تزریقی هستند و نتایج یکسانی دارند. بعضی از آن‌ها هم حاوی بی‌حسی موضعی لیدوکائین هستند.

مزایای فیلرهای اسید هیالورونیک

پس از تزریق، ژل موجود در فیلر بافت لب‌ها را حفظ و شکل می‌دهد. مزایای استفاده از فیلرهای اسید هیالورونیک شامل موارد زیر است:
کنترل افزایش حجم لب. میزان ماده تزریق‌شده قابل‌کنترل است و بنابراین پزشک کنترل بهتری در میزان حجم لب‌ها دارد.
سرعت تدریجی درمان: تزریقات را می‌توان به‌تدریج انجام داد تا به نتیجه‌ی دلخواه رسید.
رفع برجستگی‌ها. هرگونه برآمدگی ناشی از حرکات لب به‌آسانی رفع می‌شود.
کبودی کمتر. در مقایسه با سایر فیلرهای درمی کبودی و تورم کمتری دارد.
نتایج ماندگار. نتایج حاصل از آن طولانی‌مدت است اما دائمی نیست.
به دلیل اینکه فیلرهای اسید هیالورونیک از موادی شبیه به مواد موجود در بدن ساخته می‌شوند، احتمال ایجاد واکنش آلرژیک بعید است. اما اگر به لیدوکائین حساسیت دارید حتماً قبل از درمان به پزشک خود اطلاع دهید.


روند انجام پروسه

تکنیک‌های تزریقی برای حجم دهی لب‌ها سریع و با استراحت کوتاهی در مطب پزشک انجام می‌شود. درحالی‌که در تزریق چربی، ابتدا باید ناحیه مشخصی از بدن لیپوساکشن شده و بافت چربی برداشته شود سپس عمل تزریق صورت گیرد. قبل از تزریق هم ممکن است از یک بی‌حسی موضعی استفاده شود. گاهی قبل از عمل برای بی‌حسی کامل لب‌ها، بلوک کننده‌های عصبی تزریق می‌شود. همچنین نگه‌داشتن یخ بر لب به بی‌حسی لب‌ها، کبودی و ورم کمک می‌کند. بعد از مشخص کردن محل تزریق، با استفاده از سوزن‌های بسیار ریزی مواد را به لب‌ها تزریق می‌کنند. به دنبال تزریق ، یخ ممکن است باعث کاهش آزار و تورم شود اما توجه شود که نباید فشاری بر روی محل تحت درمان اعمال شود. استفاده از رژلب‌ها و سایر محصولات بلافاصله بعد از درمان پرهیز شود. به تغییرات لب‌های خود توجه داشته باشید نباید بعد از بهبودی غیرطبیعی باشند.

عوارض جانبی و خطرات

عوارض جانبی فیلرهای اسید هیالورونیک موقتی هستند و تنها باید چند روز طول بکشند نه بیشتر. این عوارض شامل:

  • o خونریزی از محل تزریق
    o تورم و کبودی
    o قرمزی و حساسیت به محل تزریق
    o فعال شدن مجدد تب‌خال (هرپس سیمپلکس) در لب‌ها و یا نواحی اطراف آن

خطرات و عوارض جانبی جدی‌تر شامل:

  •  تورم شدید و طولانی‌مدت و یا کبودی که یک هفته تا 10 روز به طول بکشد
     عدم تقارن لب‌ها (اندازه لب‌ها باهم یکی نیست)
     برآمدگی در لب‌ها
     عفونت
     تزریق داخل رگ که باعث از بین رفتن بافت می‌شود
     زخم ، اسکار یا سفت شدن لب‌ها
     واکنش آلرژیک که باعث قرمزی ، تورم یا خارش اطراف لب‌ها می‌شود

در صورت بروز تورم شدید یا تب ، فوراً به پزشک مراجعه کنید.

هزینه حجم دهی لب

هزینه برجسته کردن لب به موارد زیر وابسته است:
 نوع پروسه انجام‌شده
 تجربه پزشک
 محلی که زندگی می‌کنید

قیمت‌ها بر اساس هر سرنگ تزریق‌شده و مقدار ماده‌ی موردنیاز محاسبه می‌شود. بیشتر افراد به بیش از یک یا دو سرنگ نیاز ندارند و محدوده‌ی قیمت بین 500 تا 2000 دلار است. بیمه‌های درمانی عمل‌های زیبایی و یا عوارض آن‌ها را پوشش نمی‌دهند.

آیا حجم دهی لب برای شما مناسب است؟

برای پاسخ به این سؤال، ابتدا باید با خود فکر کنید که چرا می‌خواهید این عمل را انجام دهید؟برای خوشحال کردن کسی یا برای داشتن یک چهره‌ی ایده آل و… . چیزی که مهم است این است فقط شما این تصمیم را بگیرید و باید انتظارات واقع‌بینانه از نتیجه داشته باشید. پزشک می‌تواند جوانب مثبت و منفی حجم دهی لب را برای شما توضیح دهد و به شما در انتخاب تکنیک و محصول بهتر کمک کند. برای برجسته کردن لب، شما باید فردی سالم باشید. سیگاری نباشید.

در صورت برخورداری از موارد زیر شما کاندید خوبی برای این عمل نیستید:
 عفونت فعال مانند تب‌خال دهان
 دیابت
 لوپوس
 اختلالات لختگی خون
در صورت سابقه تب‌خال، آلرژی‌ها حتماً قبل از عمل به پزشک خود اطلاع دهید. حتماً داروها و مکمل‌هایی را که مصرف می‌کنید هم به پزشک اطلاع دهید.


یافتن پزشک مناسب

چندین متخصص می‌توانند حجم دهی لب را انجام دهند، ازجمله: جراحان پلاستیک، متخصص پوست، جراحان زیبایی پوست. پزشکی را بیابید که باتجربه و قابل‌اعتماد باشد زیرا در صورت عدم تجربه عوارض خطرناکی به دنبال خواهد داشت. قبل انتخاب پزشک درباره سوابق آموزشی و تجربه‌اش پرس‌وجو کنید. همچنین ، عکس‌های قبل و بعد بیمارانی که تحت درمان پزشک بوده‌اند را بررسی کنید و بپرسید آیا از نتیجه آن راضی هستند یا خیر؟ اگر جواب منفی بود به دنبال پزشک دیگری باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.