انواع فیلر های مخصوص چروک صورت را بشناسید

فیلر موادی هستند که زیر پوستی تزریق می شوند تا پوست صاف تر به نظر برسد. پس از تزریق فیلر، پوست چروک کشیده تر و جوان تر به نظر می رسد.
فیلر ها ده ها سال است که در بازار وجود دارند. در سال های اخیر با پیشرفت علم پزشکی انواع جدیدی از آن ها در بازار عرضه شده است. فیلر های جدید برای مدت زمان طولانی تری ماندگار هستند. البته نوع نیمه دائمی آن هم در بازار موجود است.

چرا پوست دچار چین و چروک می شود؟

پوست توسط سه ماده مهم محکم و صاف می ماند: کلاژن ، اسید هیالورونیک و الاستین. ترکیب این مواد شیمیایی برای حفظ ساختار اسفنجی و محکم زیر پوست مهم است. این مواد که خاصیت الاستیک دارند برای صافی و استحکام پوست ضروری هستند.
با افزایش سن ، این بافت اسفنجی به تدریج قوام خود را از دست می دهد. با از بین رفتن ساختار زیر پوستی، لایه سطحی پوست حالت اولیه خود را از دست می دهد و شل می شود.

تزریق فیلر به پر کردن ساختار اسفنجی کمک می کند. فیلر ها بافت زیر پوست را جمع می کنند تا چین و چروک ها ریز تر به نظر برسند. در نهایت پوست محکم تر، نرم تر و جوان تری خواهید داشت.
کلاژن قدیمی ترین و شناخته شده ترین فیلر است. محصولات طبیعی و مصنوعی جدیدی وجود دارند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

فیلر
فیلر

کلاژن گاو

کلاژن گاو از پوست گاو بدست می آید. در دهه 1980 به عنوان یک درمان موثر برای رفع چروک مورد تأیید قرار گرفت. کلاژن گاو هنوز به عنوان فیلر به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد.
کلاژن گاو نسبت به سایر روش ها موثر تر و ارزان تر است. ولی ممکن است محرک واکنش های آلرژیک باشد، بنابراین تست پوستی حساسیت باید قبل از تزریق انجام شود.

بدن کلاژن تزریق شده را تجزیه می کند، بنابراین برای نتیجه گیری بهتر باید دو تا چهار بار در سال کلاژن تزریق کنید.

کلاژن انسانی

کلاژن های انسانی که در محیط کشت شبیه سازی شده ساخته شدند، در سال 2002 به بازار عرضه شدند. کلاژن انسانی به طور چشم گیری واکنش آلرژیک کمتری نسبت به کلاژن گاو ایجاد می کند، بنابراین آزمایش پوستی لازم نیست. گران تر از کلاژن گاو است و تزریق ها باید هر سه تا شش ماه تکرار شوند.

اسید هیالورونیک

اسید هیالورونیک بخشی از ساختار پوست است. با افزایش سن، میزان اسید هیالورونیک پوست کاهش پیدا می کند.
هیالورونیک اسید (HA) طبیعی و مصنوعی در بازار موجود است. در محصولات جدید، مولکول HA اصلاح شده است تا دیر تر تجزیه شود. ماندگاری هیالورونیک اسید (HA) می تواند تا نه ماه یا حتی بیشتر باشد. گزارش واکنش های آلرژیک بسیار کم بوده است.

فیلر چربی

آیا تا به حال با خود آرزو کرده اید که بتوانید چربی ران پای خود را به ناحیه ی دیگری از بدن خود منتقل کنید تا زیبا تر به نظر برسید؟ متد تزریق چربی با برداشتن مقدار کمی از چربی ران ، شکم یا باسن و تزریق آن به پوست صورت است. چربی پوست را کشیده تر و چروک ها را کوچک تر می کند. از آنجا که چربی از بدن شما برداشته شده است، اصلا امکان بروز واکنش آلرژیک وجود ندارد. نتایج در افراد متفاوت است و گاهی ماندگار این روش خیلی طولانی است.

فیلر های پلی ال اسید لاکتیک (Sculptra)

با تزریق پلی ال اسید لاکتیک ، سلول های پوست برای ساخت کلاژن تحریک می شوند. پلی ال اسید لاکتیک سمی نیست و سالها از آن در بخیه زدن استفاده شده است.
این فیلر برای درمان بیماری های پوستی افراد مبتلا به HIV تحت تایید FDA قرار دارد. با اینکه تزریق آن به افراد سالم توصیه نمی شود ولی استفاده از آن کاملا قانونی است. ماندگاری این ماده “نیمه دائمی” است و دوام آن از چند ماه تا چند سال است.

فیلر کلسیم هیدروکسی آپاتیت (Radiesse)

در سال 2006 ، FDA کلسیم هیدروکسی آپاتیت را به عنوان فیلر تایید کرد. این فیلر از مواد معدنی ساخته شده است که بافت استخوان را تشکیل می دهند و به آن استحکام می بخشند. این مواد معدنی به ذرات ریز خرد می شوند و در آب تشکیل سوسپانسیونی را می دهند که زیر پوستی تزریق می شود.
در مراحل آزمایشگاهی که برای تایید کلسیم هیدروکسی آپاتیت لازم بود، این ماده به طور قابل توجهی بهتر از کلاژن عمل کرد و برای رفع چین و چروک موثر تر بود.

فیلر های پلی متیل متاکریلات (PMMA)

پلی متیل متاکریلات یک فیلر نیمه دائمی است. قبل از تصویب FDA ، PMMA قبلاً در جراحی استخوان مورد استفاده قرار می گرفت. پلی متیل متاکریلات به آسانی تجزیه نمی شود و به همین خاطر بر خلاف فیلر های بیولوژیکی ماندگاری بیشتری دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.