داروهای خانگی برای زگیل های دستگاه تناسلی: چه چیزی مفید است؟

اگر زگیل تناسلی دارید، باید بدانید که شما تنها نیستید. زگیل های تناسلی بسیار شایع هستند. طبق مجله بالینی و زیبایی شناسی پوست، تقریباً یک میلیون مورد جدید زگیل تناسلی هر ساله در ایالات متحده تشخیص داده می شوند و بسیاری از موارد ابتلا به زگیل تناسلی تشخیص داده نشده و یا به پزشک مراجعه نمی شود.

بیشتر موارد زگیل تناسلی در اثر ویروس پاپیلومای انسانی ایجاد می شود. این نوع ویروس انواع مختلفی دارد، اما برخی از انواع آن باعث ایجاد زگیل تناسلی می شوند. این ویروس ها معمولاً باعث سرطان دهانه رحم نمی شوند ، اما منجر به زگیل دستگاه تناسلی در انسان می شوند.
در برخی موارد نیاز است که برای معالجه زگیل تناسلی به پزشک مراجعه کنید. همچنین می توانید زگیل تناسلی خود را در خانه درمان کنید. در ادامه هفت روش را برای درمان خانگی زگیل تناسلی به شما معرفی خواهیم کرد.

روغن درخت چای

روغن درخت چای را می توان به عنوان داروی ضد قارچ معرفی کرد. بر روی این روغن مطالاعاتی انجام گرفته است که نشان می دهد برای درمان زگیل تناسلی هم بسیار مناسب است. در برخی مراکز درمانی سنتی از این روغن برای درمان زگیل تناسلی استفاده می شود. همچنین این روغن مزایی بسیاری برای بدن انسان دارد.  می توانید روغن درخت چای را رقیق کرده و مستقیما بر روی زگیل بمالید. برای رقیق کردن روغن درخت چای می توانید یک قطره از آن را با دو قطره روغن نارگیل مخلوط کنید و سپس آن را بر روی زگیل تناسلی بمالید.

درمان زگیل تناسلی

چای سبز

تحقیقات نشان داده است که چای سبز در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است و می تواند آن ها را از بین ببرد. از عصاره چای سبز در ترکیبات بعضی از پمادهای درمان زگیل نیز به کار برده می شود. شما می توانید عصاره چای سبز را از عطاری ها تهیه کنید. قبل از استفاده باید آن را کمی رقیق کنید. برای این منظور یک قطره از عصاره چای سبز را با دو قطره روغن نارگیل مخلوط کنید، سپس مخلوط تهیه شده را بر روی زگیل تناسلی بمالید.

سیر

بر طبق منابع معتبر استفاده از عصاره سیر بر روی زگیل تناسلی می تواند به درمان آن کمک کند. می توانید عصاره سیر را خریداری کرده و به صورت مستقیم روی زگیل بمالید. همچنین می توانید از پدهای آرایشی استفاده کنید و آن را در مخلوط سیر و روغن نارگیل بزنید و سپس آن را بر روی زگیل ها بمالید.

سرکه سیب

شما می توانید به کمک سرکه سیب، زگیل تناسلی را در خانه درمان کنید. سرکه سیب شبیه به داروهای تجویزی است که از مواد اسیدی استفاده می کنند. می توانید به وسیله کمی پنبه سرکه سیب را بر روی زگیل تناسلی بمالید.

سبزیجات

خوردن سبزیجات فواید بسیار زیادی برای بدن شما دارد و می تواند به سلامتی شما کمک کند. همچنین خوردن بعضی از سبزیجات به درمان زگیل تناسلی کمک می کند.
سبزیجاتی که خوردن آن برای درمان زگیل تناسلی مناسب است:
• کلم
• کلم بروکلی
• کل بروکسل
• گل کلم
• کلم سفید

سبزیجات خانواده کلم ها حاوی موادی هستند که می تواند به درمان زگیل تناسلی کمک کند. با خوردن کلم ها می توانید زگیل های تناسلی خود را درمان کنید. به منظور تاثیر بیشتر آن باید در روز 4 الی 5 مرتبه به فواصل زمانی معین، این سبزیجات رو بخورید تا به نتیجه مثبتی برسید.

درمان زگیل تناسلی

اسید فولیک و B12

تحقیقات نشان داده است که بین کمبود اسید فولیک و B12 با ابتلا به زگیل تناسلی ارتباط مستقیم وجود دارد. از این رو مصرف مکمل های مولتی ویتامین، اسید فولیک و B12 توصیه می شود. مصرف این مکمل ها می تواند به بدن شما برای درمان زگیل تناسلی کمک کند.

رژیم غذایی و سبک زندگی

ابتلا به زگیل تناسلی فشار به بدن را افزایش می دهد و می تواند بدن را در مقابله با سایر بیماری ها ضعیف کند. برای کمک به بدن نیاز است تا سریع تر زگیل تناسلی خود را درمان کنید تا بدن شما در مقابل سایر بیماری ها مقاومت بیشتری داشته باشد. علاوه بر این باید هرگونه فشار اضافی به بدن را کم کنید. از این رو از استعمال سیگار و دخانیات، رژیم های غذایی سنگین، استفاده از غذاهای آماده و ناسالم تا حد امکان پرهیز کنید.
غذاهای مناسب برای درمان زگیل تناسلی که باید آن ها را مصرف کنید:
• غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان (مانند: زغال اخته ، گیلاس ، گوجه فرنگی ، فلفل ، کدو حلوایی)
• سبزیجات برگ تیره (مانند اسفناج و کلم)
• غلات کامل
• بادام ها
• لوبیا
• گوشت کم چربی

این غذاها می توانند به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک کرده و به درمان زگیل تناسلی کمک کند.
غذاهای مضر برای درمان زگیل تناسلی که باید از خوردن آن ها اجتناب کنید:
• هرگونه غذای حساسیت زا (از قبیل: لبنیات ، سویا ، ذرت ، مواد افزودنی غذایی)
• غذاهای تصفیه شده مثل نان سفید و ماکارونی
• گوشت قرمز
• غذاهای فرآوری شده با چربی های ترانس بالا
• کافئین
• سایر محرک های زگیل تناسلی

خطرات و هشدارها

توجه کنید که درمان زگیل تناسلی به معنی آن نیست که دوباره به این بیماری مبتلا نخواهید. در برخی موارد نادر هم ممکن است هم به زگیل تناسلی و هم به سرطان دهانه رحم مبتلا شوید. از طرفی هم ممکن است به بیش از یک نوع زگیل تناسلی مبتلا بشوید. اگر به درمان زگیل تناسلی در خانه فکر می کنید، سعی کنید به پزشک نیز مراجعه کنید. زیرا ویروسی که باعث ایجاد زگیل تناسلی می شود، می تواند مدت طولانی در بدن شما باقی بماند. بنابراین اگر زگیل های خود را درمان کرده و از شر آنها خلاص شوید، باز ممکن است که این زگیل های تناسلی بازگردند و علائم آن پدیدار شود.

زگیل های تناسلی به طور سنتی چگونه درمان می شوند؟

بر اساس مجله علمی بالینی و زیبایی شناسی پوست، هیچ راه استانداردی برای درمان زگیل های دستگاه تناسلی وجود ندارد که پزشکان با آن موافق باشند. پزشکان مختلف بسته به نوع  یا مدت زمانی که زگیل داشته اید ممکن است از روش های مختلف برای درمان زگیل های تناسلی استفاده کنند. درمان ها از دارو تا “یخ زدن” زگیل تا برش آنها یا از بین بردن آنها با لیزر متغیر است.

نکته پایانی

شما می توانید به درمان زگیل های تناسلی خود در خانه بپردازید و از دست آن ها خلاص شوید. اما هنوز هم باید به پزشک مراجعه کنید تا هرگونه عفونتی که باعث ایجاد آن در شما شده است را بررسی و معالجه کند. اگر ویروس باعث ایجاد زگیل در شما شده است، برای درمان بیماری و جلوگیری از انتقال عفونت به شریک جنسی خود، ممکن است به داروهای اضافی احتیاج داشته باشید تا از ابتلای وی به بیماری زگیل تناسلی جلوگیری کنید. از این رو برای عدم انتقال بیماری به شریک جنسی، مراجعه به پزشک ضروری است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.