جراحی بای پس معده

بای پس معده جراحی است که با کاهش اندازه‌ی معده و روده کوچک، میزان غذایی را که مصرف می‌کنید کاهش می‌دهد و درنتیجه وزن شما کاهش می‌یابد. پس از جراحی معده‌ی شما کوچک‌تر خواهد بود و با خوردن غذای کم‌تر احساس سیری خواهید کرد.

با انجام این عمل جراحی غذایی که می‌خورید دیگر وارد برخی از بخش‌های معده و روده‌ی کوچک که غذا را جذب می‌کند نمی‌شود. درنتیجه بدن شما تمام کالری غذاهایی را که می‌خورید جذب نمی‌کند.

برای انجام این جراحی بیمار تحت بیهوشی عمومی قرار می‌گیرد.

 

عمل جراحی بای پس معده در دو مرحله انجام می‌شود:

در مرحله‌ی اول، معده‌ی شمارا کوچک‌تر می‌کنند. جراح با استفاده از بست‌هایی معده شما را به یک بخش کوچک بالایی و یک بخش بزرگ‌تر پایینی تقسیم می‌کند. بخش بالایی «معده‌ی کیسه» نامیده می‌شود و قسمتی است که از این به بعد غذای خورده شده وارد آن می‌شود. این کیسه به‌اندازه‌ی یک گردو است و تنها می‌تواند یک اونس یا ۲۸ گرم از غذا را در خود نگه دارد. به این دلیل است که شما کمتر غذا می‌خورید و وزن از دست می‌دهید.

مرحله‌ی بعد بای پس کردن است. جراح بخش کوچکی از روده‌ی کوچک (ژژونوم) را به سوراخی که در کیسه درست کرده است متصل می‌کند. اکنون غذایی که می‌خورید از طریق کیسه وارد این سوراخ جدید و ازآنجا وارد رود‌ه‌ی کوچک می‌شود. درنتیجه‌ی این جراحی، بدن شما کالری کمتری جذب خواهد کرد.

عمل بای پس معده به دو روش قابل انجام است. از طریق جراحی باز که در آن جراح برش بزرگی روی شکم شما ایجاد می‌کند و باکار کردن روی معده، روده‌ی کوچک و دیگر اندام‌ها جراحی را انجام می‌دهد.

روش دیگر انجام این جراحی استفاده از یک دوربین کوچک است که لاپاراسکوپ نامیده می‌شود. این دوربین درون شکم شما گذاشته می‌شود و به جراح اجازه می‌دهد درون شکمتان را ببیند.

 

بای پس معده
جراحی بای پس معده

در این جراحی:

• جراح 4 تا 6 برش کوچک در شکم شما ایجاد می‌کند.
• دوربین و تجهیزات لازم برای جراحی از طریق این برش‌ها وارد بدن می‌شوند.
• دوربین به صفحه‌ی نمایشی که در اتاق عمل وجود دارد متصل است و به جراح اجازه می‌دهد در حین جراحی درون شکم شما را ببیند.
مزایای استفاده از لاپاراسکوپی نسبت به جراحی باز شامل موارد زیر است:
• زمان بستری کمتر در بیمارستان و بهبودی سریع‌تر
• درد کمتر
• زخم‌های کوچک‌تر و خطر کمتر ابتلا به فتق یا عفونت
این جراحی حدود ۲ تا ۴ ساعت طول می‌کشد.

 

همچنین بخوانید:

آنچه درباره‌ی کربوکسی تراپی باید بدانید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.