تزریق چربی مزایا و معایب آن

در لیپوفیلینگ به روش کلمن چربی اضافه با لیپوساکشن برداشته می شود و به صورت تزریق می شود. در بیشتر موارد از چربی اضافی زانو به دلیل کیفیت خوب آن استفاده می شود.

امروزه در دنیای زیبایی تزریق و پیوند چربی با مهارت بالایی انجام می شود و در نتیجه نه تنها باعث تناسب صورت و بدن متقاضی می شود، بافت ناحیه مورد نظر را ترمیم می کند. به این روش تزریق میکرو فت نیز گفته می شود که می تواند گونه ها، چانه ها و گودی زیر چشم را به طور دائمی کانتور کند و حتی به لب های شما حجم بدهد.

چربی خارج شده قبل از تزریق باید با سانتریفیوژ، فیلتر یا خالص شود. تمام مراحل (خارج کردن چربی، خالص سازی ، تزریق مجدد) طی عمل انجام می شود.

در بیشتر موارد، این تکنیک با عمل سرپایی و بی حسی موضعی انجام می شود.

سه روش مختلف پیوند برای تزریق چربی وجود دارند. هرکدام از این روش ها کاربرد و مزایای متفاوتی دارند.

پیوند ساختاری: در این روش ذرات بزرگ چربی برای حجم و فرم دادن به باسن، سینه و … استفاده می شود. در واقع اگر عمل کاشت و پروتز سینه یا باسن به خوبی پیش نرود، با تزریق چربی ظاهر آن را اصلاح می کنند.

پیوند میکرو فت: در این روش ذرات کوچک چربی برای اصلاح چروک های ریز صورت تزریق می شوند. این روش تا حدودی شبیه فیلر است و مانند فیلر به رفع چین و چروک ها، خطوط ریز صورت کمک می کند. اما تزریق چربی ماندگاری بیشتری دارد و اثر آن تا سال ها قابل مشاهده است. حتی در برخی موارد ممکن است اثرات آن دائمی باشد.

پیوند نانو فت: برای تهیه ی این نوع چربی، چربی در غلظت بالایی از سلول های بنیادی سانتریفیوژ می شود. سرم تهیه شده از سلول های بنیادی ظاهر، بافت و کیفیت پوست را اصلاح می کنند. شروع اثر آن آنی نیست و ۲ ماه طول می کشد.

پیوند چربی بیشتر برای اصلاح فرم نواحی زیر بکار می رود:
• افزایش حجم گونه
• برطرف شدن سیاهی و گودی دور چشم
• لیفت استخوان زیر ابرو
• پر کردن شقیقه
• اصلاح فرم پیشانی های صاف
• اصلاح فرم چانه
• پر کردن خط لبخند
• پر کردن خطوط ماریونت (خطوط اخم)
• پر کردن چین و چروک صورت
• پر کردن فرورفتگی و اسکار های پوستی

تزریق‌چربی به صورت
تزریق‌چربی به صورت

تزریق چربی در کلینیک

تزریق چربی به صورت عمل سرپایی در مراکز معتبر و با حضور پزشک انجام می شود.
مرحله 1) برداشتن چربی
با لیپوساکشن مقداری چربی از نواحی که چربی اضافی دارند مثل شکم ، ران، باسن یا حتی غبغب برداشته می شود. البته برای آسیب ندیدن سلول های چربی، پزشک مکش دستگاه را روی کم ترین درجه تنظیم می کند. سلول های چربی با سرنگ زیرجلدی کوچک یا لوله کانولا مخصوص خارج می شوند.

مرحله 2) خالص سازی سلول های چربی
بعد از جمع آوری مقدار کافی از سلول های چربی، آن ها را در سانتریفیوژ با سرعت بسیار بالایی فیلتر می کنیم تا سلول های چربی خالص و جدا شوند. سلول هایی که با لیپوساکشن آسیب دیدند با سانتریفیوژ جداسازی و فقط سلول های سالم برای تزریق استفاده می شوند.

مرحله 3) تزریق‌چربی
بعد از خالص سازی سلول های چربی، سلول های جدا شده به بافت هدف تزریق می شوند. پزشک قبل از تزریق، بافت هدف را برای اصلاح نواقص و یا برای کانتور علامت گذاری می کند. سپس با سرنگ زیرجلدی، سلول های چربی را به ناحیه مورد نظر تزریق می کند.

مزایا تزریق چربی

بزرگ ترین مزیت این روش برداشتن چربی اضافی و حجم دادن به نواحی مورد نظر است. این روش در ترکیب با لیپوساکشن انجام می شود و آثار پیری صورت را برطرف می کند. از آنجایی که سلول های چربی تزریق شده سلول های خودی هستند، احتمال واکنش خود ایمنی و پس زدن بافت خیلی کم است. به همین دلیل، در صورت موفقیت عمل می توانید انتظار ماندگاری بالای آن را داشته باشید.

عوارض جانبی تزریق چربی

بزرگترین نگرانی در مورد تزریق غیر قابل پیش بینی بودن نتیجه آن در مقایسه با فیلر است. ماندگاری چربی تزریق شده 100٪ نیست و به همین خاطر پزشک معمولا برای اطمینان از ماندگاری چربی بیشتری را تزریق می کند. دوام این روش بسته به شرایط فرد و تکنیک به کار رفته توسط پزشک متفاوت است.

به گفته پزشکان ممکن است ماندگاری این روش خیلی کم باشد و یا میزان چربی تزریق شده با افزایش وزن افزایش پیدا کند. با این حال، بیشتر افرادی که این روش را انتخاب می کنند از نتیجه و ماندگاری آن راضی هستند.
در واقع ممکن است چربی تزریق شده از بین برود، که به آن “نکروز” می گویند. بنابراین حتما تزریق‌چربی را زیر نظر پزشک باتجربه و در کلینیک های معتبر انجام بدهید.

فیلر یا تزریق چربی: کدام گزینه برای شما بهتر است؟

پاسخ به این سوال با توجه به متفاوت بودن شرایط بدن افراد متفاوت، دشوار است. از طرفی متخصصان معمولا نظرات مختلفی دارند. بهتر است با توجه به مزایا و معایب هر روش، درمانی را انتخاب کنید که متناسب با نیاز شما باشد. به عنوان مثال، اگر دوست دارید روشی غیر تهاجمی با نتیجه قابل پیش بینی انتخاب کنید، فیلر برای شما بهترین گزینه است. ولی اگر می خواهید با برداشتن چربی اضافی و پیوند همان چربی تناسب اندام خود را حفظ کنید، پیوند چربی برای شما مناسب تر است.

 

همچنین بخوانید:

لیفت پلک یا بلفاروپلاستی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.