عفونت مخمر چیست؟ درمان عفونت مخمر

عفونت مخمر نوعی عفونت قارچی است. این عفونت معمولا در ناحیه تناسلی است که منجر به درد ، خارش و ترشح می شود. اما با چه روش هایی می توان عفونت مخمر را در خانه درمان کرد؟
زنان بیشتر از مردان در معرض عفونت های مخمر تناسلی هستند و 75 درصد از آن ها حداقل یک بار آن را در زندگی خود تجربه می کنند. با این حال، مردان نیز می توانند به عفونت مخمر تناسلی مبتلا شوند اما امکان ابتلای آن ها نسبت به زنان به مراتب کمتر است.

مخمر به نام کاندیدا آلبیکنس شایع ترین علت این عفونت ها است. با این حال ، انواع دیگر مخمرها نیز می توانند مسئول باشند. طیف وسیعی از درمان ها برای عفونت های مخمر وجود دارد، از جمله بسیاری از داروهای خانگی که برای درمان این بیماری مورد استفاده قرار می گیرند. این مقاله به بررسی هشت داروی خانگی در مورد عفونت مخمر می پردازد تا به زنان و مردانی که این بیماری را دارند کمک کند تا داروی خانگی که تاثیر بیشتری برای درمان آن ها دارد را پیدا کنند.

درمان عفونت مخمر

عفونت های مخمر ممکن است در خانه با کرم های ضد قارچ موجود در داروخانه ها درمان شود. در بسیاری از موارد ، عفونت های مخمر را می توان به راحتی و با موفقیت در خانه درمان کرد. این کار با استفاده از محصولات بدون نسخه و یا روش های درمانی جایگزین انجام می شود. گزارش هایی حاکی از آن است که بسیاری از خانم ها از چنین درمان های خانگی برای رهایی از این نوع عفونت ها استفاده می کنند. با این حال ، شواهد علمی برای اثربخشی این روش های درمانی متفاوت است.

1. درمان عفونت مخمر بدون نسخه

برای درمان عفونت های مخمر می توان از درمان های ضد قارچ به صورت کرم یا مایع استفاده کرد. این داروها بدون نسخه در داروخانه ها موجود هستند و همچنین برای خرید آنلاین از فروشگاه های اینترنتی در دسترس هستند ، این داروها را می توانید در مکان های زیر پیدا کنید:
• داروخانه ها
• عطاری ها
• فروشگاه های بهداشتی
بسته به محصول ، این درمان ممکن است برای استفاده خارجی یا داخلی باشد و عفونت را طی یک دوره درمانی مداوا کند:
• یک برنامه واحد
• یک برنامه 3 روزه
• یک برنامه هفتگی
نشان داده شده است که درمان هایی که در داخل واژن انجام می شود، می تواند بیش از 80 درصد از عفونت های مخمر واژن را درمان کند. این داروها حاوی ضد قارچ های قدرتمندی به نام آزول هستند.

2. اسید بوریک

کپسول های اسید بوریک اسید واژینال می توانند برای زنان مبتلا به عفونت مخمر کار کنند. این موارد به ویژه برای خانم هایی که عفونت های مکرر دارند مفید است.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها میزان مصرف 600 میلی گرم اسید بوریک را در یک کپسول که به طور واژینال یک بار در روز به مدت 14 روز استفاده می شود را توصیه می کند. قبل از خرید هرگونه شیاف برای واژن، حتما با پزشک مشورت کنید.

برخی از تحقیقات حاکی از آن است که اسید بوریک بصورت موضعی و همراه با فلوسیتوزین ضد قارچ ، تقریبا 70 درصد از زنان را با موفقیت درمان می کند. این مطالعه زنان مبتلا به عفونت های مخمر را که پاسخی به درمان های ضد قارچ مبتنی بر آزول ندارند، بررسی کرد.

3. روغن درخت چای

روغن درخت چای دارای خاصیت ضد قارچی است که ممکن است مخمرها و قارچ ها را از بین ببرد. روغن درخت چای مدت ها است که به دلیل خاصیت ضد قارچی آن مورد استفاده بشر قرار گرفته است. بررسی تحقیقات روی این روغن، توانایی آن در کشتن طیف وسیعی از مخمرها و قارچ ها را تأیید کرده است. در بیشتر مطالعات مورد بررسی قرار گرفته، روغن درخت چای بر روی کاندیدا آلبیکنس، یکی از رایج ترین مخمرها در عفونت های واژن مورد آزمایش قرار گرفته است و تاثیرات مثبت آن اثبات شده است.

شیاف های واژنی حاوی روغن درخت چای برای درمان عفونت های قارچی واژن نشان داده شده که موثر است. برخی از خانم ها از اضافه کردن روغن درخت چای رقیق شده و مالیدن آن به تامپون و قرار دادن این ماده در واژن در طی شب ها خبر می دهند.

روغن درخت چای یک نوع روغن اساسی است و به همین ترتیب باید با روغن حامل مخلوط شود. خانم ها می توانند از 3 الی 5 قطره روغن درخت چای در 28 گرم روغن نارگیل گرم شده برای خیساندن یک تامپون استفاده کنند. الزامی است که به طور مرتب تامپون را عوض کنید.
همچنین افراد می توانند نسبت به روغن درخت چای حساسیت نشان دهند. روغن رقیق شده را روی ناحیه‌ای به اندازه یک سکه روی ساعد دست خود تست کنید و اگر در 12 تا 24 ساعت واکنشی نشان نداد ، ممکن است استفاده از آن روی ناحیه تناسلی مشکلی نداشته باشد.
تحقیقات دیگر نشان می دهد که یک جزء روغن درخت چای باعث افزایش فعالیت داروی ضد قارچی مشترک فلوکونازول می شود. این در موارد کاندیدا آلبیکنز مقاوم به دارو است.

4. مکمل های پروبیوتیک

برخی مکمل های پروبیوتیک ممکن است یک راه حل طبیعی برای عفونت مخمر ارائه دهند. این مکمل ها در داروخانه ها و فروشگاه های بهداشتی یا بصورت آنلاین موجود است.
برخی از مارک های مکمل های پروبیوتیک محصولات بهداشتی مخصوص تولید مثلی را برای سلامت تولید مثل زنان به فروش می رسانند. این اهداف برای بازگرداندن تعادل باکتری ها و مخمرها در واژن است. مکمل ها به صورت خوراکی یا واژینال عرضه می شوند.

در یک مطالعه در سال 2012 ، زنان مبتلا به عفونت مزمن مخمر یک قرص پروبیوتیکی مخصوص را داخل واژن وارد کردند. تقریبا 87 درصد از زنان نشانه هایی از بهبود علائم خود گزارش داده اند. این درمان همچنین تأثیر طولانی مدت بر مخمر مسئول عفونت داشت.
در این مطالعه ، زنان از یک قرص در هفته استفاده کردند. آن ها سپس هر سه شب یک بار به مدت 3 هفته از این قرص ها استفاده کردند. پس از این آزمایش، آن ها فقط یک بار در هفته از درمان به صورت مداوم به عنوان یک اقدام پیشگیرانه استفاده کردند.

تحقیقات دیگر نشان می دهد که لاکتوباسیل های پروبیوتیکی می توانند اثر داروهای ضد قارچ توسط زنان مبتلا به عفونت مخمر واژن را افزایش دهند.

5. ماست طبیعی

ماست طبیعی ، بدون چاشنی ، بدون طعم حاوی باکتری های مفیدی است به نام پروبیوتیک. پروبیوتیک ها به سلامتی کمک می کنند و به بازگرداندن تعادل باکتری ها و مخمرها در بدن کمک می کنند.

یک بررسی از سال 2006 نشان داد که انواع خاصی از پروبیوتیک ها ممکن است با برخی از مخمرها که باعث عفونت مخمر واژن می شوند ، مبارزه کنند. در حالی که پزشکان با چندین مورد از مطالعاتی که آن ها ذکر کردند ، در رابطه با موضوعاتی تحقیق کردند که بسیاری از زنان عنوان کرده بودند که موثر واقع شده است.

این گزارش ها شامل موارد زیر می شود:
• خوردن ماست
• مالیدن ماست در اطراف واژن
• وارد کردن آن به صورت واژینال

6. روغن نارگیل

روغن نارگیل خاصیت ضد قارچ دارد و نشان داده شده است که با مخمر کاندیدا آلبیکنس مبارزه می کند. روغن نارگیل ارگانیک خام را می توان در داخل یا خارج از واژن برای کاهش علائم استفاده کرد. روغن نارگیل گرم همچنین می تواند به عنوان روغن حامل روغن های اساسی ضد قارچ از جمله روغن درخت چای یا روغن پونه کوهی استفاده شود.

روغن نارگیل برای خرید آنلاین موجود است و بسیاری از عطاری ها آن را برای فروش عرضه می کنند. ممکن است برخی از محصولات به جای استفاده از پوست، برای پخت و پز مناسب باشند، بنابراین محصولات و مارک ها را برای انتخاب یک محصول مناسب مقایسه کنید. سعی کنید قبل از خرید از فروشنده درباره نحوه مصرف و کارآیی آن سوال کنید تا نوع مخصوص برای مالش پوستی را انتخاب کنید.

7. سیر

سیر یک ضد قارچ و آنتی بیوتیک شناخته شده است. با این حال، تحقیقات اخیر حاکی از آن است که خوردن سیر هیچ تاثیری در میزان مخمرهای واژن ندارد. به عنوان جایگزینی برای خوردن سیر ، برخی از خانم ها سعی کرده اند از سیر در داخل واژن خود استفاده کنند. آن ها ادعا می کنند که شب ها با قرار دادن یک پر سیر یا سیر له شده، در واژن، از عفونت مخمر رهایی یافته اند. در حالی که هیچ مدرک علمی برای این ادعا وجود ندارد، با این حال استفاده از سیر یک داروی خانگی کم خطر برای درمان عفونت مخمر است.

افرادی که پوست حساس دارند ممکن است با استفاده از سیر دچار سوختگی و حتی آسیب پوستی شوند. به این ترتیب، در صورت داشتن پوست حساس، افراد نباید از سیر استفاده کنند. اگر سوزش شدیدی را احساس کردید ، باید مصرف خود را قطع كنید و سیر را از داخل واژن خارج کرده و آن را با آب شستشو دهید.
همچنین ، یک کرم واژن حاوی سیر و آویشن به اندازه کرم واژن کلوتریمازول در درمان عفونت مخمر مؤثر بوده است. توجه داشته باشید، خانم هایی که به سیر حساسیت دارند نباید از این نوع کرم استفاده کنند.

8. روغن پونه کوهی وحشی

روغن پونه کوهی وحشی ممکن است رشد مخمر را کند یا متوقف کند. اما بیشتر روغن های پونه کوهی با استفاده از پونه های معمولی، ساخته می شود که خاصیت خاصی ندارد. روغن پونه کوهی مناسب است که از پونه های وحشی گرفته بشود.
با این حال ، روغن گیاه پونه کوهی که از گیاه پونه کوهی وحشی ، تهیه شده است، حاوی دو ضد قارچ قوی است به نام های: تیمول و کارواکرول.

در برخی تحقیقات استفاده از روغن پونه کوهی وحشی برای متوقف کردن یا مهار رشد کاندیدا آلبیکنس نشان داده شده که مفید است. کپسول هایی که حاوی روغن پونه کوهی باشد ممکن است شب ها در واژن وارد شود. از طرف دیگر می توان به جای داخل کردن آن در واژن، این روغن را روی تامپون بمالیم و سپس در واژن بگذاریم. مقایسه محصولات مختلف توصیه می شود.

روغن های اصلی مثل روغن پونه کوهی باید قبل از استفاده با روغن های حامل مخلوط شوند و هرگز به طور مستقیم روی پوست قرار نگیرند. افراد می توانند 3 الی 5 قطره روغن کوهی را در 28 گرم روغن بادام شیرین یا روغن نارگیل گرم شده یا روغن زیتون مخلوط کنند. یک تامپون باید چند دقیقه در این مخلوط خیس شود ، سپس هر 2 الی 4 ساعت در طول روز آن را داخل واژن بگذارید و سپس با یک تامپون دیگر تعویض کنید. خانم ها هرگز نباید بیش از 6 ساعت یک تامپون دارویی را داخل واژن خود بگذارند. ایده خوبی است که قبل از استفاده روغن پونه کوهی آن را بر روی ساعد تست کنید تا در مورد حساسیت خود با آن اطلاع کسب کنید.

چه زمانی نباید از داروهای خانگی استفاده کرد

بسیاری از داروهای خانگی برای بیشتر مبتلایان به عفونت های مخمر بی خطر هستند. با این حال ، افراد زیر نباید سعی کنند خود را در خانه معالجه کنند و حتما باید به پزشک مراجعه کنند:
• زنان حامله
• هرکسی که در معرض عفونت مقاربتی قرار داشته است
• افراد مبتلا به عفونت های مکرر مخمر
• افرادی که مطمئن نیستند علائم آنها ناشی از عفونت مخمر است

پیشگیری

می توان از عفونت های مخمر واژینال با استفاده از اقدامات احتیاطی ساده پیشگیری کرد. این پیشگیری ها شامل موارد زیر است:
• پوشیدن لباس شل و لباس زیر پنبه ای
• عدم پوشیدن از شلوار جین و جوراب های تنگ ، زیرا مخمر در محیط های مرطوب و گرم رشد می کند
• لباس شنا و لباس های ورزشی مرطوب خود را در اسرع وقت تعویض کنید

• اجتناب از اسپری های واژن ، عطرها و لوسیون ها که می توانند واژن را تحریک کرده و باعث عدم تعادل باکتری ها و مخمرها شوند
• بعد از دوش گرفتن یا استحمام ناحیه تناسلی را کاملاً خشک کنید
• اجتناب از شستشوی بیش از حد واژن

• استفاده از روان کننده حاوی آب در طی مقاربت جنسی
• دوش گرفتن بعد از مقاربت و رابطه جنسی دهانی
• مصرف پروبیوتیک یا خوردن غذاهای سرشار از پروبیوتیک
• مصرف قند را کاهش دهید ، زیرا مخمر از قند تغذیه می کند

• مصرف آنتی بیوتیک ها فقط در مواقع ضروری ، زیرا تعادل بدن در باکتری ها و مخمرها را از بین می برد
• انتخاب درست داروهای ضد بارداری ، زیرا پیشگیری از بارداری با استروژن ممکن است رشد مخمر را تقویت کند

علائم

علائم عفونت مخمر در زنان شامل موارد زیر است:
• درد ، خارش یا سوزش داخل واژن یا اطراف آن
• سوزش واژن هنگام ادرار
• مقاربت دردناک
• راش
• ترشحات واژن غلیظ و سفید ، که شبیه پنیر لپه است
• قرمزی
• ورم
• شکاف های پوستی یا زخم ها
در مردان علائم در قسمت آلت تناسلی مرد قابل توجه است و شامل موارد زیر است:
• قرمزی
• تحریک
• خارش
• ترشح

چه زمانی برای درمان عفونت مخمر باید به پزشک مراجعه کنید

در حالی که داروهای خانگی می توانند موارد بسیاری از عفونت مخمر را بر طرف کنند ، اما در همه شرایط مؤثر نیستند.
مهم است افرادی که دارای شرایط زیر هستند به پزشک مراجعه کنند:
• وقتی که خانم ها باردار هستند
• این اولین عفونت مخمر آن ها است ، از این رو تشخیص پزشکی لازم است
• عفونت مخمر شدید است ، یا شکاف یا زخم وجود دارد
• عفونت ها مكرر هستند كه سالانه 4 بار یا بیشتر ظاهر می شوند
• علائم در طی چند روز از درمان خود به خود بهبود نمی یابد
• شرایط پزشکی اساسی مانند دیابت یا سیستم ایمنی بدن ضعیف وجود دارد

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.