کاشت موی مستقیم (DHI)

 

بعدازاینکه تصمیم به کاشت مو گرفتید، حتماً تحقیق و بررسی کنید تا حداکثر اطلاعات درباره آن را کسب کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا با جراح مشورت کرده و بهترین روش را برای شما در نظر بگیرد. شاید شما با روش‌های FUE (استخراج واحد فولیکولی) و FUT (پیوند واحد فولیکولی) آشنا باشید اما درباره DHI (کاشت مو مستقیم) اطلاعات زیادی نداشته باشید. کاشت موی مستقیم (DHI) یک روش کاشت مو است که در سال‌های اخیر بسیار رایج شده است.

کاشت موی مستقیم (DHI)چیست؟

برای درک بهتر DHIابتدا باید با روش‌های FUE و FUT آشنا شوید. درروش FUT نواری از فولیکول‌های مو از ناحیه پشت سر برداشت می‌شود و به محل موردنظر پیوند زده می‌شود اما درروش FUE برشی انجام نمی‌شود بلکه به کمک پانچ واحدهای فولیکول استخراج می‌شوند و سپس در محل گیرنده، آن را پیوند می‌زنند. کاشت موی مستقیم (DHI)یک روش کاشت مو FUE است و تفاوت اصلی آن در چگونگی کاشت مو است. در کاشت مو FUE ، جراح با ایجاد منافذ ریزی در کل پوست سر، واحدهای فولیکول‌ها را در آنجا پیوند می‌زند. اما درروش DHI نیازی به برش نیست و از یک ابزار پزشکی قلم مانند (قلم DHI) برای برداشت و کاشت فولیکول‌های مو استفاده می‌شود. می‌توان سیستم رباتیک کاشت مو را هم جایگزین کرد. این سیستم توانایی اندازه‌گیری عمق و زاویه کاشت مو را دارد و به همین دلیل به آن استخراج رباتیک واحد فولیکول گفته می‌شود.

تفاوت روش کاشت موی DHI و FUE

DHI از یک ابزار ویژه برای کنترل کامل زاویه، عمق و جهت کاشت فولیکول‌های مو در پوست سر استفاده می‌کند درنتیجه خط موی سر کاملاً طبیعی به نظر می‌رسد. درروش DHI گرافت های استخراج‌شده به‌طور مستقیم بر روی محل گیرنده کاشته می‌شوند و نیازی به ایجاد منفذ نیست، بنابراین خونریزی در این روش وجود ندارد اما درروش FUE، گرافت های استخراج‌شده در محلول خاصی قرار می‌گیرند و سپس منافذ ریزی در محل گیرنده ایجاد می‌شود تا گرافت ها در آنجا کاشته شوند.

در یک جلسه DHI حداکثر تعداد گرافت (پیوند) در حدود 4.000 – 4.500 است و در FUE این تعداد می‌تواند 6.000 گرافت باشد. درروش FUE، قبل از عمل تمام پوست سر باید تراشیده شود اما درروش DHI فقط فولیکول‌های محل دهنده استخراج می‌شود. بیمارانی که تحت درمان DHI قرارگرفته‌اند سریع‌تر از بیماران تحت درمان FUE بهبود می‌یابند و می‌توان کاشت های مکرر و بیشتری انجام داد.

مزایای پیوند مو DHI

قلم DHI باعث می‌شود بافت مو به‌خوبی در جای خود قرار بگیرد، بنابراین خطر اسکار در این روش کم است.
عمل کاشت مو DHI نیازی به برش ندارد.
قلم DHI عمق، زاویه و جهت کاشت فولیکول‌های مو را کنترل می‌کند.
کاشت مو به روش DHI یک عمل ایمن با عوارض جانبی کمی است.

آیا من کاندید خوبی برای کاشت مو به روش DHI هستم؟

DHI برای افرادی که ریزش موی شدیدی دارند گزینه‌ی بسیار مناسبی است. کسانی که به مدت 5 سال ریزش مو با الگوی مردانه داشتند نیز کاندیدهای مناسبی برای استفاده از این روش هستند. DHI می‌تواند گزینه‌ای باشد برای افرادی که به درمان‌های پزشکی ریزش مو پاسخ نمی‌دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.