چرا ورزش برای خانم‌ها مهم است؟

این‌یک شایعه است که “پسران بیشتر از دختران به ورزش علاقه دارند” – هیچ تحقیقی در دست نیست که نشان بدهد پسران بیشتر از دختران به ورزش علاقه دارند. دختران جوان به‌اندازه پسران علاقه‌مند به آن هستند.

ترکیبی از عدم فرصت، عدم‌حمایت از گروه همسالان هنگام انجام ورزش و عدم تشویق باعث می‌شود که آن را کنار بگذارند. علاوه بر این ، تحقیقات CAAAWS نشان می‌دهد که اگر دختران تا 10 سالگی ورزش نکرده باشند ، بعید است بعداً هم در فعالیت‌های ورزشی شرکت کنند.
مزایای مشارکت  برای پسران و دختران یکسان است. اما بین دخترانی که ورزش می‌کنند و نمی‌کنند
تفاوت‌های اجتماعی و فیزیولوژی وجود دارد.

"ورزش بانوان

فواید ورزش برای خانم‌ها

• زنانی که در فعالیت‌های ورزشی و تفریحی فعالیت می‌کنند نسبت به زنانی که در کودکی کم‌تحرک بودند احساس اعتمادبه‌نفس ، عزت‌نفس و غرور نسبت به خود و اجتماع دارند.
• تحقیقات نشان می‌دهند دخترانی که فعالیت بدنی دارند، کمتر در معرض مواد مخدر قرار می‌گیرند و احتمال فارغ‌التحصیل آن‌ها بیشتر است.
• نیمی از دخترانی که ورزش می‌کنند ، دارای میانگین عزت‌نفس بالا و افسردگی کمی هستند.
• یک یا سه ساعت ورزش در طول هفته علاوه برافزایش طول عمر یک خانم (نوجوان تا حدود 40 سال) می‌تواند با کاهش20 تا 30 درصدی خطر ابتلا به سرطان سینه همراه باشد و با چهار ساعت و بیشتر در هفته هم می‌تواند خطر را تقریباً تا 60 درصد کاهش دهد.
• انستیتوی ملی بهداشت گزارش کرده که از هر چهار زن بالای 60 سال یک نفر پوکی استخوان (از دست دادن توده استخوانی) دارد. شواهد قابل‌توجهی وجود دارد مبنی بر اینکه ورزش، به‌عنوان‌مثال پیاده‌روی و مصرف کلسیم باعث افزایش توده استخوانی می‌شود.
• دخترانی که وقت بیشتری را برای فعالیت بدنی می‌گذرانند نیز نمرات بالاتری دارند.

 

همچنین بخوانید:

پوکی استخوان یا استئوپروزیس چیست؟ تشخیص و درمان آن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.