معرفی انواع لیزر برای پوست

لیزر ان دیاگ (بهترین لیزر برای پوست های تیره)

چطور کار می‌کند؟ یک متریک لیزر میزان جذب ملانین را در پیگمنت های پوست و مو اندازه‌گیری می‌کند. این نوع لیزر به دلیل جذب ضعیف ملانین، جهت رفع موهای زائد در پوست‌های تیره ارجح است. همچنین به دلیل طول‌موج طولانی آن برای پوست‌های تیره مناسب‌تر بوده و می‌تواند به ملانین موجود در اپیدرم و مو برسد. این نوع لیزر به دلیل اینکه بر اساس میزان ملانین عمل می‌کند، روی موهای ریز یا سفید تأثیر ندارد. لیزر ان دیاگ پتانسیل از بین بردن مو در پاپیلا و پایه فولیکول مو را دارد اما به دلیل جذب کم ملانین، فرد نیاز به درمان بیشتری دارد.
نام‌های تجاری رایج: Cutera CoolGlide ، Cynosure Elite ، Candela GentleYAG

لیزر الکساندرایت (مناسب برای پوست‌های زیتونی)

چطور کار می‌کند؟ این دستگاه دارای طول‌موج کمی طولانی‌تر از برخی از رقبای خود است (البته به‌اندازه ان دیاگ نیست) که باعث می‌شود در طیف گسترده‌ای از رنگ‌های پوستی ازجمله پوست‌های زیتونی قابل‌استفاده باشد. شاید مهم‌ترین مزیت الکساندرایت داشتن اندازه بزرگ و میزان تکرار آن باشد. این نوع لیزر می‌تواند در زمان کمی قسمت‌های زیادی از بدن را درمان کند، که این امر آن را به یکی از سریع‌ترین روش‌های موجود تبدیل می‌کند. علیرغم طول‌موج طولانی، جذب ملانین بالایی دارد، بنابراین خطر تغییر رنگ و سوختگی روی پوست‌های بسیار روشن وجود دارد.
نام‌های تجاری مشترک: Candela GentleLase ، Cynosure Apogee ، EpiTouch Plus

لیزر دیود(مناسب برای پوست‌های با تیرگی متوسط تا روشن)

چطور کار می‌کند؟ دیود ، یکی از جدیدترین و رایج‌ترین دستگاه‌های لیزر موهای زائد است. این نوع لیزر، هر دو طول‌موج کوتاه و طولانی را ساطع می‌کند. به همین دلیل به‌خوبی ملانین را جذب کرده و به عمق فولیکول‌های مو نفوذ می‌کند. طول‌موج‌های طولانی‌تر خطر آسیب پوستی را کاهش می‌دهند اما از معایب این دستگاه این است که بیماران باپوست تیره معمولاً به درمان بیشتری نیاز دارند و این دستگاه هنوز یک فناوری جدید است و اثرات و عواقب آن در درازمدت مشخص نیست.
نام‌های تجاری رایج: LightSheer ، SLP 1000 ، LaserLite ، ALma SopranoXL (که بعضاً به‌عنوان SHR یا Super Hair Removal ، یکی از انواع دستگاه SopranoXL به بازار عرضه می‌شود)

لیزر روبی(RUBY)مناسب برای پوست‌های بسیار روشن

چطور کار می‌کند؟ به‌عنوان قدیمی‌ترین نوع لیزر موهای زائد ، Ruby نسبت به سایر لیزرهای موجود در بازار ، میزان جذب ملانین بالاتری دارد و این امر آن را برای پوست‌های بسیار روشن مناسب می‌کند. این نوع لیزر حتی برای موهای بسیار ریز هم مؤثر است اما به دلیل جذب زیاد ملانین، احتمال تغییر رنگ پوست را دارد. به همین دلیل ، فقط باید از آن روی پوست‌های بسیار روشن استفاده شود.
نام‌های تجاری رایج: Palomar E2000 ، RubyStar

 

همچنین بخوانید:

لیزر چیست؟ و انواع لیزرها و آشنایی با آنها

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.