مشاوره و راهنمایی کاشت مو

کاشت مو نوعی جراحی زیبایی باهدف بازیابی موهای سالم و طبیعی است. افرادی که از ریزش مو به دلایل مختلفی مانند افزایش سن ، ژنتیک یا بیماری و تصادف رنج می‌برند می‌توانند از این روش استفاده کنند.

چه کسی می‌تواند کاندید مناسبی برای کاشت مو باشد؟

زنان همچون مردان نیز از ریزش موی خود و یا نازک شدن آن رنج می‌برند. دلیل کاشت مو هرچه که باشد، اگر شخص به‌اندازه کافی فولیکول مو در بدن خود داشته باشد می‌تواند عمل موفقی داشته باشد. کاشت مو نه‌تنها در پوست سر بلکه در دیگر نواحی ازجمله ابروها هم امکان‌پذیر است.

چه روش‌هایی برای کاشت مو وجود دارد؟

روش‌های که برای کاشت مو وجود دارد شامل: FUE (بدون ایجاد اسکار) و FUT (ایجاد اسکار می‌کند)، کاشت موی مستقیم (DHI). بعد از آنالیز پوست و موی بیمار مناسب‌ترین روش انتخاب می‌شود. اگرچه روش FUE مناسب‌تر است اما گاهی روش FUT لازم است.

کاشت مو چه مدت طول می‌کشد؟

بسته به میزان ریزش مو ، ممکن است چند ساعت طول بکشد. اگر ناحیه تحت درمان بسیار بزرگ باشد ، ممکن است چندین جلسه درمانی لازم باشد. در طی عمل بیمار تحت بی‌حسی موضعی همراه با آرام‌بخش قرار می‌گیرد.

چه مدت طول می‌کشد تا به وضعیت عادی بازگردیم؟

بعد از کاشت مو، سر بیمار بانداژ می‌شود و شخص می‌تواند ظرف 1 تا 2 ساعت مرخص شود. در برخی مواقع ممکن است داروی ضد درد تجویز شود. معمولاً بعد از 3 روز استراحت می‌توانید به کارهای روزمره خود بپردازید و حدوداً روز پنجم می‌توانید بانداژ را دربیاورید.

آیا بعد از کاشت مو ریزش مو خواهیم داشت؟

چند هفته پس از پیوند، ریزش مو اتفاق می‌افتد اما بعد از 3-4 ماه به حالت عادی بازمی‌گردد و فولیکول‌های مو تقویت می‌شوند. موهای اصلی همان ناحیه نیز ممکن است به‌مرورزمان دچار ریزش و کاهش تراکم شوند و نیاز به پیوند داشته باشند.

قبل از کاشت مو چه مواردی را باید در نظر بگیریم؟

کاشت مو در محیط بیمارستان خطرات احتمالی کاشت مو را به حداقل می‌رساند. برای داشتن بهترین نتیجه در کاشت مو نقش جراحان ماهر و باتجربه بسیار مهم است. کاشت مو توسط تیمی از پزشکان شانس موفقیت در درمان را افزایش می‌دهد.

کاشت مو آیا عوارض جانبی دارد؟

عوارض احتمالی آن شامل عدم نتیجه مطلوب، عفونت و جای اسکار است. در صورت مراجعه به یک کلینیک معتبر و پزشک مجرب این عوارض نادر هستند.

آیا محدودیت سنی خاصی برای کاشت مو وجود دارد؟

الگوی ریزش مو مهم‌تر از سن است. درصورتی‌که تراکم مو، کمتر از 50 درصد حالت عادی باشد کاشت مو توصیه می‌شود. ریزش مو بعد از جراحی ممکن است افزایش یابد به همین دلیل ممکن است به 2تا 3 جلسه درمان نیاز باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.