روش جدید مطالعه بیماری های عفونی زنان

بیماری های عفونی زنان و سلامت زنان  رویکرد جدیدی ارائه شده است که به صورت بین رشته ای به مطالعه آن دسته از عفونت ها که در درجه اول بر زنان تأثیر می گذارد، می پردازد. این تحقیق به سلامت زنان و علل بیماری های عفونی می پردازد تا در نهایت بتواند درمان هایی را برای آن بیابد.
تحقیقات زیست پزشکی که بر نقش جنسیت در سلامت و بیماری های عفونی متمرکز شده بود، در چند دهه گذشته تنها تفاوت های بیوشیمی و فیزیولوژی زن و مرد را مورد توجه قرار می داد. تلاش های اخیر برای پر کردن شکاف های تحقیقاتی در حوزه سلامت زنان در حال سوق در جهات جدید برای بررسی علمی است.

براساس آمار سال 2002 از سازمان بهداشت جهانی، بیماری های عفونی جان بیش از نه میلیون زن و دختر را در سراسر جهان گرفته است. این آمار تقریباً یک سوم از کل مرگ و میر سالانه زنان در جهان را نشان می دهد. حتی در کشورهای صنعتی، بیماری های واگیردار تقریباً 5٪ کل بیماری های زنان در هر سال را نشان می دهد. با وجود خطر بالای عفونت در بین زنان، شرایطی که در درجه اول بر سلامت زنان تأثیر می گذارد غالبا نادیده گرفته می شود و مورد بررسی قرار نمی گیرد.

در سال 1990 ، وقتی دفتر تحقیقات بهداشت زنان در مؤسسه ملی بهداشت (NIH) برای هماهنگی تحقیقات بهداشتی زنان با بودجه NIH تلاش هایی را برای بهبود و حمایت از تحقیقات در مورد بهداشت زنان را انجام داد و آن ها را مورد حمایت قرار داد. از طریق تلاش های تحقیقاتی زیست پزشکی و رفتاری به رهبری مدیر ویویان پین، در جمع مدافعان، دانشمندان، سیاست گذاران، مربیان و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی برای تعیین اولویت ها در تحقیقات در رابطه با سلامت زنان فعالیت هایی انجام شد.

به تبع آن در رابطه با تعیین راهکاری برای پیشرفت در روش های فعلی و پشتیبانی از حوزه های تحقیقاتی نوظهور فعالیت هایی داشته است. مدیر این موسسه پیشگام توسعه و پیاده سازی مراکز تحقیقاتی بین رشته ای است که توسط چندین مؤسسه موسوم به SCORs (مرکز تخصصی تحقیق در مورد عوامل جنسیتی مؤثر بر سلامت زنان) همکاری می کند. این برنامه الگوی جدیدی را ایجاد کرده است که در منطقه تحقیقاتی مورد مطالعه به کار گرفته شده است که به عنوان الگویی برای ابتکار عمل نقشه راه به کار برده می شود.

این الگو موفقیت های بسیار زیادی داشته است. به عنوان مثال، به گروهی از محققان دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن ، با حمایت شدید مؤسسه ملی دیابت و گوارش و بیماری های کلیوی، برای اولین بار کمک هایی از طریق این موسسه در سال 2002 برای مطالعه مولکولی و اپیدمیولوژیک اعطا شد. این مطالعه درباره مبنای عفونت های حاد و مکرر مجاری ادراری در زنان بوده است. این تیم دریافتند که باکتریهایی که باعث عفونت در زنان می شوند در مثانه به عنوان جوامع باکتریایی داخل سلولی وارد می شوند. این یافته ممکن است منجر به ارزیابی بهتر و درمان بعضی از انواع عفونت ها در زنان بشود.

تحقیقات بین رشته ای برنامه SCOR ، الهام گرفته از فعالیت های قابل توجه پژوهشگرانی همچون استنلی فالکوف و کارمندان نورمنک بوده است. این تحقیقات بعضی از پژوهشگران را ترغیب کرد تا در ادامه به دنبال ایجاد مرکز جدیدی برای تحقیق در دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس باشند.
مرکز جدید تحقیقات بیماری های عفونی زنان در مورد تأثیر مسائل جنسی و جنسیت بر بیماری هایی که توسط عوامل بیماری زای میکروبی ایجاد می شوند، مطالعه خواهد کرد و به بررسی بیماری های عفونی در زنان خواهد پرداخت.

ترکیبی از محققان تازه استخدام شده و گروه های تحقیقاتی موجود برای بررسی میکروبی بیماری های زنان از جمله بیماری های مقاربتی، عفونت هایی که منجر به عوارض در بارداری و سرطان ها می شوند همکاری می کنند. در رابطه با عوامل عفونی که منجر به سرطان دهانه رحم و نقش احتمالی عفونت در سایر بیماری ها، مانند اختلالات عصبی، بیماری های قلبی و بیماری های خود ایمنی، تحقیق خواهند نمود.

برای درک کامل و معالجه عفونت هایی که غالبا به صورت دست نخورده باقی مانده اند و در رابطه با آن ها تحقیقاتی نشده است، یک رویکرد بین رشته ای لازم خواهد بود تا بتوان درباره این گونه از بیماری ها تحقیق نمود و عوامل آن را تشخیص داد تا بتوان راه درمانی را برای آن یافت. این رویکرد به مراكزی نیاز دارد تا زیرساخت هایی را ایجاد كنند كه منابع مورد نیاز، کمک های مالی و بودجه لازم را برای روش هایی كه اغلب متفاوت هستند و می توانند به نتیجه برسند، اختصاص دهد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.