فواید روغن بادام برای مو

روغن بادام از دانه‌های بادام استخراج می‌شود و در بسیاری از سنت‌های قدیمی، بادام به دلیل خاصیت درمانی و شفابخشی‌اش ازجمله مقادیر بالای پروتئین، اسیدهای چرب امگا 9 و ویتامین E ارزش زیادی داشته است. این خواص نشان می‌دهد که روغن بادام می‌تواند به موهای شما درخشش و استحکام بخشد. روغن بادام شیرین روغنی است که بیشتر فروخته می‌شود و برای استفاده در محصولات مو توصیه می‌گردد.

فواید روغن بادام برای مو

روغن بادام مو را نرم می‌کند

روغن بادام نرم‌کننده است؛ به این معنی که می‌تواند شکاف‌های موهای شما را پر کند و این امر باعث می‌شود موهای شما نرم و صاف شود. با استفاده‌ی روزمره روغن بادام به‌زودی متوجه می‌شوید که باعث نرمی و لطافت موهای شما شده است.

روغن بادام باعث تقویت و ترمیم موها می‌شود

استفاده از روغن بادام باعث کاهش شکنندگی و موخوره می‌شود. همچنین خاصیت روان کنندگی آن باعث کاهش اصطکاک در طی روش‌های زیبایی آرایشی مو می‌شود. در مطالعه‌ای که در مورد روغن‌های آجیل برزیلی انجام شد (بسیاری از آن‌ها حاوی اسید اولئیک و اسید لینولئیک بودند، مثل روغن بادام شیرین) نشان داده شد که درمان با مقادیر کمی از اجزای این روغن‌ها باعث بهبود مقاومت موها می‌شود.

روغن بادام می‌تواند باعث رشد موهای شما شود

تحقیقات بالینی وجود ندارد که ثابت کند روغن بادام در رشد مو مؤثر است. اما می‌دانیم که روغن بادام می‌تواند مو را تقویت کند و باعث کاهش موخوره شود. این بدان معنی است که رشد موهای شما با از دست دادن موهای آسیب‌دیده کاهش نمی‌یابد. روغن بادام حاوی مقادیر زیادی ویتامین E است که یک آنتی‌اکسیدان طبیعی است. آنتی‌اکسیدان‌ها با رفع استرس‌های محیطی باعث می‌شوند تا موهای شما جوان و سالم‌تر به نظر برسند.

روغن بادام وضعیت پوست سر را بهبود می‌بخشد

روغن بادام می‌تواند برای درمان پوسته‌پوسته شدن پوست سر(درماتیت سبورئیک) و پسوریازیس پوست سر استفاده شود؛ اگرچه مطالعاتی وجود ندارد که نشان دهد چگونه این بیماری‌ها درمان می‌شوند. روغن بادام قرن‌ها است که برای درمان خشکی پوست سر در داروهای چینی مورداستفاده قرار می‌گیرد. مالیدن مقدار کمی روغن بادام به‌طور مستقیم روی پوست سر باعث افزایش جریان خون در این ناحیه شده و اثرات آنتی‌اکسیدانی برای پوست سر شما دارد.

"<yoastmark

روش استفاده روغن بادام

قبل از استفاده از روغن بادام مقداری از آن را در کف دستان خود ریخته و مالش دهید، سپس مستقیماً آن را روی پوست سرخود بمالید. اگر به دنبال افزایش درخشش و نرمی موهای خود هستید، روغن را به انتهای تار مو ماساژ داده و بعد از styling آن را روی موهای خود بگذارید. همچنین می‌توانید از روغن بادام برای ماسک نرم‌کننده‌ی مو استفاده کنید. در دمای اتاق، 2 واحد روغن نارگیل را با 1 واحد روغن بادام شیرین و یک ماده نرم‌کننده طبیعی مانند آووکادو مخلوط‌کنید. این ماسک مو را روی موهای تمیز و خشک بمالید و تا 40 دقیقه بر روی موها بگذارید. برخی افراد روغن بادام را به‌صورت کپسول یا مایع به‌عنوان یک مکمل خوراکی استفاده می‌کنند.

 

خطرات و عوارض جانبی روغن بادام

روغن بادام به‌طورکلی برای استفاده بر پوست بی‌خطر است. افرادی که آلرژی شدیدی به بادام دارند نباید از آن استفاده کنند، زیرا واکنش آلرژیک ناشی از آن می‌تواند خطرناک باشد. قبل از سشوار، روغن بادام خالص را روی موهای خود قرار ندهید.

حرف آخر

استفاده از روغن بادام برای موهای اکثر افراد بی‌خطر است و می‌تواند باعث افزایش استحکام و درخشش موهای شما شود. تحقیقات بیشتری نیاز است تا بفهمیم که چگونه روغن بادام موجب تقویت مو می‌شود. مواد مغذی و خواص روغن بادام نشان داده که به تقویت، لطافت و درخشش موها کمک می‌کند. این روغن به پوست سر شما آزار نمی‌رساند و بوی خوبی بعد از استفاده دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.