هر آنچه باید درباره‌ی بوتاکس لیفت ابرو بدانید

بوتاکس لیفت ابرو روشی است برای از بین بردن خطوط اخم بین ابروهای شما. این روش همچنین باعث لیفت و بالا بردن ابروهای شما با استفاده از تزریق بوتاکس یا سم بوتولینوم نوع A خواهد شد. این تزریق‌ها باعث شل شدن عضلات تحتانی پوست می‌شود که همین موضوع باعث خواهد شد تا لایه خارجی پوست شما صاف‌شده و همچنین عضلات بین ابروهای شما شل و ریلکس شوند.

این فرایند به عضلات پیشانی شما این امکان را می‌دهد که عضلات شل شده‌ی بین ابروهای شما را بالاتر بکشند که این امر درنهایت باعث بالاتر رفتن ابروهای شما و بازتر شدن چشم‌هایتان خواهد شد. همچنین می‌توان از تزریق‌های اضافی در قسمت انتهایی ابروها به‌منظور ریلکس کردن عضلات این قسمت نیز استفاده کرد. این کار سبب می‌شود تا عضلات پیشانی بتوانند این قسمت را هم نیز بالا بکشد.

اما این‌که تا چه میزان لیفت و بالا کشیده شدن ابروها را می‌توان انتظار داشت، با توجه به سن فرد و تونوس عضلات پیشانی متغیر است. این روش می‌تواند به صاف کردن چین‌وچروک‌ها و خطوط عمیق بین ابروها بدون عمل جراحی کمک کند. در کل بوتاکس روشی برای لیفت ابرو بدون نیاز به عمل جراحی است که با روش‌های سنتی برای لیفت ابرو که شامل برش و برداشتن پوست می‌شود، تفاوت‌های بسیاری دارد.

آیا شما کاندید خوبی برای بوتاکس لیفت ابرو هستید؟

بوتاکس تنها در افراد بالای 18 سال توصیه می‌شود. بوتاکس لیفت ابرو می‌تواند هم به آقایان و هم به خانم‌هایی که دچار خطوط اخم متوسط تا شدید هستند، کمک نماید. کسانی بوتاکس انجام می‌دهند که از دیگر محصولات زیبایی بدون نسخه جواب نگرفته‌اند. بوتاکس لیفت ابرو بهترین گزینه برای افتادگی شدید پوست است چراکه این مشکل می‌تواند با این نوع لیفت عضلات تصحیح شود.

هرچند بعضی از افراد ممکن است هم‌زمان با بوتاکس در محدوده چشم‌ها از عمل بلفاروپلاستی و یا عمل زیبایی پلک نیز استفاده کنند تا به نتایج مؤثری برسند. به یاد داشته باشید که شما قبل از انجام بوتاکس می‌بایست با پزشک مشورت کنید تا شما را از تمام ریسک‌ها و خطرات موجود آگاه کند. در صورت بارداری یا شیردهی، ممکن است شما کاندید خوبی برای تزریق بوتاکس نباشید؛ زیرا توکسین موجود در این دارو می‌تواند باعث صدمه به نوزاد یا جنین شود.

هزینه بوتاکس لیفت ابرو

هزینه تزریق بوتاکس به دو عامل بستگی دارد: تعداد واحدهای مورداستفاده و یا مساحت پوستی که مورد تزریق قرار می‌گیرد. برای لیفت ابرو در مقایسه با چین‌وچروک گوشه‌ی چشم، پزشک ممکن است کمی از تزریقات بیشتری استفاده کند. همچنین به خاطر داشته باشید که بیمه بوتاکس را که به دلایل کاربرد زیبایی آن، پوشش نمی‌دهد.

بوتاکس لیفت ابرو
بوتاکس لیفت ابرو

چه زمانی نتایج بوتاکس لیفت ابرو را مشاهده خواهید کرد؟

هر دو فرایند بهبود درمان بوتاکس و هم حصول نتیجه به‌سرعت صورت می‌پذیرد. تزریق تنها چند دقیقه طول خواهد کشید و شما ظرف مدت حدود یک هفته می‌توانید شاهد نتیجه باشید. اگرچه تحقیقی در سال 2007 نشان داد که نتیجه‌ی نهایی تا پیش از تقریباً یک ماه بعد از تزریق ظاهر نمی‌شود. طبق آکادمی درماتولوژی آمریکا (AAD)، نتایج تزریق بوتاکس به‌طور متوسط حدود سه تا چهار ماه باقی خواهد ماند.

هرچند بعضی از این تزریق‌ها می‌توانند تا شش ماه یا بیشتر دوام بیاورند. یکی از دلایلی که افراد زیادی بوتاکس را نسبت به عمل جراحی ترجیح می‌دهند زمان کم ریکاوری و بهبود آن است. بعد از تزریق، شما باید بتوانید به برنامه زندگی روزمره، کار یا مدرسه خود بازگردید؛ چیزی که در سایر عمل‌های زیبایی شاهد آن نخواهیم بود. هرچند که توصیه می‌شود که حداقل دو ساعت بعد از تزریق ورزش نکنید.

خطرات و عوارض جانبی بوتاکس لیفت ابرو چیست؟

به‌طورکلی، تزریق بوتاکس برای اکثر افراد ایمن در نظر گرفته می‌شود. بااین‌حال خطر بروز عوارض جانبی نیز وجود دارد. ممکن است مقداری قرمزی خفیف، تورم و کبودی را در محل تزریق مشاهده کنید. این علائم طی یک هفته از بین می‌روند.

عوارض جانبی خفیف از بوتاکس زیبایی عبارت‌اند از:
• سردرد
• درد
• بی‌حسی

عوارض جانبی جدی نادر است. بااین‌وجود اگر دچار یک یا چند مورد از علائم زیر شوید، باید سریعاً به پزشک خود اطلاع دهید:
• مشکلات تنفسی
• افتادگی پلک‌ها یا ابروها
• مشکلات خوردن و بلع
• تغییر در گفتار

اگر عمل جراحی لیفت ابرو را هم‌زمان با لیفت از طریق تزریق بوتاکس انجام می‌دهید، ممکن است در معرض عوارض ناشی از جراحی مانند عفونت باشید. هرگز بوتاکس را به‌صورت آنلاین خریداری نکنید و یا تزریقات را در یک مرکز غیرپزشکی انجام ندهید؛ این کار می‌تواند به عوارض جدی، حتی فلج منجر شود.

آیا بوتاکس لیفت ابرو مؤثر است؟

نتایج یک بوتاکس لیفت ابرو تنها ظرف چند روز قابل‌مشاهده است. هرچند برای حفظ نتایج، لازم است هرچند ماه تزریقات انجام شود. هر چه تزریقات بیشتر باشد این احتمال وجود دارد که عضلات زیرین ابرو ریلکس تر شده و حتی نتایج ضد پیری بهتری به همراه داشته باشد. اگر نیاز به مراجعه مجدد به پزشک باشد، پزشک به شما اطلاع خواهد داد.

حرف آخر

بوتاکس لیفت ابرو می‌تواند به درمان چین‌وچروک‌های بین ابروهای شما کمک کند و ابروهای شما را بالا ببرد. همچنین ممکن است با روش‌های دیگر مانند بلفاروپلاستی یا جراحی پلک همراه باشد. به خاطر داشته باشید که بوتاکس به‌طور دائمی خطوط بین ابروهای شما را از بین نمی‌برد. تکنیک‌های مراقبت از پوست مناسب می‌تواند در حفظ ظاهر جوان‌تر شما مؤثر است. در مورد تمام گزینه‌های لیفت ابرو با پزشک خود صحبت و مشورت کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.